Akne

Spriječite pojavu akni na vrijeme pravilnom njegom kože i zdravim načinom života

Acne vulgaris su jedna od najčešćih bolesti kože, koja prema nekim istraživanja zahvaća čak 80% osoba u pubertetu, mada se mogu javiti i u kasnijoj životnoj dobi. Radi se o bolesti koja zahvaća pilosebacealnu jedinicu te je klinički karakterizirana pojavom komedona, papula, pustula, nodusa i cista. Akne se najčešće pojavljuju u predjelu lica, leđa, ramena i dekoltea. Važnu ulogu u razvoju akni, osim genetske predispozicije, ima stil života, način prehrane, stres, utjecaj hormona, prisutnost bakterija, neodgovarajuća njega kože raznim dermokozmetičkim pripravcima itd.

Liječite akne na vrijeme
kako biste prevenirali ožiljke od akni!

Dijagnoza akni postavlja se na temelju kliničkog pregleda kože, a razlikujemo nekoliko oblika akni. Prema težini kliničke slike, akne dijelimo na blagi, srednji i teški oblik akni. Nerijetko akne cijele ožiljcima te ih je bitno liječiti na vrijeme. Akne liječimo prema  njihovom obliku i težini kliničke slike. Redovite kontrole dermatologa su potrebne budući da se oblik akni može mijenjati tijekom terapije, a sukladno tome moramo i modificirati oblik liječenja kako bismo akne što prije stavili pod kontrolu te samim time prevenirali akne.

.

Nerijetko akne mogu cijeliti ožiljcima i različitim pigmentacijama. Postupalne hiperpigmentacije nisu ožiljci od akni u užem smislu te su najčešće prolaznog karaktera, iako mogu potrajati i duže od godinu dana. Hiperpigmentacije su zapravo mrlje koje zaostaju na mjestu upale. Pravilnim odabirom liječenja hiperpigmentacija možemo skratiti vrijeme trajanja pigmentacija na našoj koži. Ožiljci od akni su posljedica upale te mogu biti ispod razine kože (atrofični ožiljci) ili iznad razine kože (hipertrofični ožiljci). U predjelu lica najčešće se nalaze atrofični ožiljci od akni koje razlikujemo prema obliku i dubini. Liječenje ožiljaka od akni je nerijetko dugotrajan proces koji zahtijeva dobru suradnju pacijenta i liječnika, u kojem nerijetko moramo kombinirati nekoliko terapijskih metoda.