Pregled i dijagnostika vlasišta

Njega kose jednako je važna kao njega kože

Prorijeđenost ili problem ispadanja kose (alopecija), oboljenja vlasišta, seboreični dermatitis danas su jedni od značajnijih estetskih nedostataka pri čemu je potrebna pomoć trihologa, koji se bavi dijagnozom i rješenjima navedenih problema s medicinskog i kozmetičkog stajališta.

Trihologija je posebna grana dermatologije koja se bavi proučavanjem građe i bolesti kose. Opadanje kose ili alopecija može zahvatiti samo vlasište ili cijelo tijelo, pritom može biti prolazna ili trajna. U predjelu vlasišta imamo otprilike 100 000 vlasi, a dnevno ispadne između 50 i 100 vlasi koje zamjenjuje nova kosa, no ne mora uvijek biti tako.

Nakon pregleda i postavljanja dijagnoze, naša specijalistica dermatovenerologije dr. Mikela Petković određuje terapiju sukladno stanju Vašeg vlasišta. U Poliklinici Petković našim pacijentima nudimo i posebne tretmane liječenja vlasišta.

Alopecija se može razviti postepeno ili iznenada, a osim u vlasištu, može se pojaviti u predjelu obrva, trepavica, brade ili na ostalim dijelovima tijela. Najčešći uzrok opadanja kose je prirodno starenje koje u kombinaciji s genetskom predispozicijom može biti manje ili više izraženo. Ostali uzroci opadanja kose mogu biti povezani sa sistemskim bolestima, hormonalnim promjenama, uzimanjem određenih lijekova, stresom, prehranom, a mogu biti i idiopatski.

Uspješnost liječenja alopecije prije svega ovisi o tome je li je opadanje kose trajno, odnosno radi li se o bolesti koja cijeli ožiljcima i time trajno uništava folikule dlake. Trihološki pregled uključuje uzimanje detaljne osobne i obiteljske anamneze, pregled vlasišta i ostatka tijela, trihoskopski pregled, a prema potrebi i daljnjim dijagnostičkim postupcima prije postavljanja konačne anamneze.