Liječenje zuba – endodoncija

Osjećate kako Vam je zub izrazito osjetljiv na tople i hladne podražaje? Primijetili ste oticanje u području oko zuba? Osjećate jaku spontanu bol zuba koja ne prolazi unatoč tabletama za bolove?  Bol se povećava pri zagrizu? Vrlo vjerojatno se radi o upali zubnog živca tj. zubne pulpe.

Ukoliko primijetite bilo koji od navedenih simptoma, vrijeme je da nas što prije kontaktirate kako bi Vam mogli pomoći i riješiti Vas tegoba.

Zubna pulpa daje vitalnost zubu opskrbljujući ga krvnim žilama i živcima. Smještena je u njegovoj unutrašnjosti i na taj je način zaštićena od vanjskih utjecaja (bakterija, promjenjivog pH usne šupljine).

Uslijed uznapredovalih karijesa, koji nisu na vrijeme prepoznati i liječeni, dolazi do oštećenja tvrdih zubnih tkiva (cakline i dentina) te do izlaganja pulpe i u konačnici njene infekcije.

Bol je jedan od glavnih simptoma akutne upale, praćene osjetljivošću na hladne i tople podražaje, s mogućnošću pojave otekline ili fistule (gnojnog prištića). No, bol nužno ne mora biti uvijek prisutna te je iz tog razloga rtg dijagnostika od iznimne važnosti.

Ako imate neke od navedenih simptoma moguće da ste kandidat za endodontski tretman zuba:
• Izrazita bol pri zagrizu
• Pojava otoka (otečenost)
• Pulsirajuća bol (pojačava se noću)
• Pojava gnojne fistula u projekciji korijena zuba

Neliječenjem akutne upale na vrijeme, ona prelazi u kroničnu upalu koja se širi direktno u kost stvarajući upalni proces oko vrha korijena – granulom.

Dijagnosticiramo ju pomoću rendgenskih snimki. Pojavljuje se kao zacrnjenje, tj. translucencija u području oko korijena zuba (periapeksa).

Endodoncija je grana dentalne medicine koja se bavi liječenjem patoloških procesa koji su zahvatili zubnu pulpu.

Endodontska terapija se provodi uklanjanjem karijesom zahvaćenog tvrdog zubnog tkiva te cijele pulpe iz središnjeg prostora krune zuba i korijenskih kanala. Temeljito čistimo, obrađujemo i ispiremo kanale posebnim instrumentima i antisepticima te ih na kraju punimo  biokompatibilnim materijalima kako bi onemogućili daljnji prodor bakterija u unutrašnjost korijena i sačuvali zub.

Nakon završenog punjenja korijenskih kanala, bitno je adekvatno nadoknaditi dio zubne krune koji nedostaje, najčešće ispunom; ali po potrebi i protetskim nadomjestkom, ako je gubitak zubnog tkiva prevelik.

Nakon zahvata postoji mogućnost da bol traje još nekoliko dana, ali ukoliko bol ne prestaje ili se pojačava svakako se treba obratiti stomatologu kako bi ustanovili razlog tome.

U Poliklinici Petković u liječenju zuba koristimo isključivo jednu od najnovijih strojnih tehnika mehaničke obrade korijenskih kanala – Reciproc tehniku.

Takvi instrumenti su dizajnirani tako da očuvaju primarni izgled kanala, nije potrebno njegovo dodatno širenje kako kod ručne instrumentacije, a i samim tim se smanjuje i vrijeme trajanja terapije. Reciproc tehnika ima veliku prednost u lakoći obrade zavijenih korijenskih kanala koji često ručnom instrumentacijom ostanu nedovoljno obrađeni.

Uklanjanje karijesa i vađenje zubnog živca

Punjenje korijenskih kanala

Izrada estetskog ispuna ili krunica

1 h